تحقیق شناسایی شاخص‌ های پیش‌ بینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه

تحقیق-شناسایی-شاخص‌-های-پیش‌-بینی-کننده-اختلالات-یادگیری-در-سنین-قبل-از-ورود-به-مدرسه

تحقیق شناسایی شاخص‌ های پیش‌ بینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 239
حجم فایل: 137 کیلوبایت
قیمت: 82000 تومان

دانلود تحقیق با موضوع شناسایی شاخص‌ های پیش‌ بینی کننده اختلالات یادگیری در سنین قبل از ورود به مدرسه،
در قالب word و در 239 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول:
کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت پژوهش
فرضیه‌ های پژوهش
تعریف مفاهیم
کودکان دارای اختلالات یادگیری
تعریف عملیاتی
ناتوانی یادگیری
تعریف عملیاتی
کودک پیش‌دبستانی

فصل دوم:
اختلالات یادگیری
تعاریف اختلالات یادگیری
اختلال یادگیری به خاطر اختلال در کارکرد عصبی و آسیب مغزی
اختلال یادگیری به مثابه نمونه کلی رشد ناهمطراز
اختلال یادگیری به مثابه اختلال در قوای ذهنی مربوط به یادگیری
اختلال یادگیری به مثابه اختلاف بین توان بالقوه قابلیت ارتقاء فردک
اختلال یادگیری در ارتباط با مغز و کودکان استثنائی
تعاریف مختلف نارسائی های ویژه در یادگیری
طبقه‌بندی ویژگی های کودان با اختلال یادگیری
اختلال رشدی
اختلال توجه
اختلال یادگیری تحصیلی
بررسی نظریه‌های پیشین اختلالات یادگیری
نظریه‌های مربوط به اختلال یادگیری
نظریه‌های دیداری- حرکتی
نظریه‌های کوتاهی دامنه توجه
تئوری غلبه طرفی مغز
نظریه ضایعات ضعیف مغز
نظریه تأخیر در رشد
شیوع اختلال یادگیری
سبب شناسی
عوامل ارگانیکی و زیستی
عوامل ژنتیکی
عوامل درونی
عوامل محیطی
عوامل آموزشی
رشد شناختی
هوش و پیشرفت
سازگاری اجتماعی
نابهنجاریهای محیط، عقب‌ماندگی ذهنی، و یا پریشانی‌های عاطفی
آشفتگی‌های عاطفی دوران کودکی
ویژگیهای شخصیتی و رفتاری کودکان دارای اختلالات یادگیری
مشکلات تشخیصی و رفتاری کودکان مبتلا به  اختلالات یادگیری
اولیاء دانش‌آموزان ناتوان در یادگیری
نارسائیهای ویژه در یادگیری و بزهکاری
راهبردهای رویاروی در کودکان با نیازهای ویژه
کودکان با محدودیت شناختی
کودکان با مشکلات رفتاری و هیجانی شدید
کودکان با نقص جسمی
شیوه‌های حل مسأله و راهبردهای در کودکان دارای مشکلات یادگیری
مشکل تعریف
دقت انتخابی
بیش جنبی و حواس‌پرتی
ارزشیابی رفتاری
ترکیب حسی و حرکتی
رشد و تکامل حرکتی
اصول رشد تکامل حرکتی
رابطه هوش با مهارت‌های ادراکی
اصول مهارت‌ های حرکتی
ادراک و فرآیند ادراکی ـ حرکتی
رفتار حرکتی
سالهای کودکی : زبان و رشدشناختی (زبان و ارتباط)
مشکلات زبان گفتاری
تاریخچه نقص توجه همراه با بیش فعالی (ADHD)
اختلال بیش فعالی- نقص در توجه
عوامل روانی- اجتماعی
ملاک‌ های تشخیص برای اختلال بیش فعالی ـ نقص در توجه
بیش ‌فعالی
تکانشگری
علل افت تحصیلی
کاستی توجه در کودکان پرجنب و جوش
اختلال بیش فعالی با نقص توجه
ناتوانی های سرعت ادراکی
دقت و توجه درکودکان دارای ناتوانائیهای یادگیری
تشخیص درمان ناتوانائیهای یادگیری
درمان های آموزشی
آموزش وظیفه‌ ای یا مهارتی
آموزش توانایی و یا فرآیندی
آموزش فرآیندی- وظیفه‌ ای
شیوه‌های درمان رفتاری و شناختی
پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران
تاریخچه آموزشی و توان بخشی دانش‌ آموزان مبتلا به ناتوانائی های یادگیری در ایران
پژوهش انجام شده در ایران
نارسایی در یادگیری

فصل سوم:
روش پژوهش
طرح پژوهش
جامعه آماری
نمونه روش نمونه‌گیری
ابزار اندازه‌ گیری پژوهش
روش اجرا
روش تحلیل آماری داده‌ ها

فصـل چهارم:
بحث و نتیجه‌ گیری
محدودیت های پژوهش
پیشنهادها

فهرست منابع فارسی
فهرست منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.